- Marketing i Reklama
- 4 grudnia 2023
- 0
Największe błędy popełniane przy realizacji reklam na Facebooku
Reklama na Facebooku staje się ostatnio czymś znacznie bardziej oczywistym, niż analogiczna promocja w TV lub radiu. Bądźmy szczerzy, choć dwa ostatnie media (uwzględniając prasę) były swoistą "kolebką reklamy", to dziś jest ona utożsamiana głównie z platformami internetowymi. A jedną z nich jest właśnie Facebook. Artykuł został przygotowany we współpracy z Suasio, sprawdź ofertę firmy pod adresem: https://suasio.pl/konsultacje-reklamowe/ .
Reklama na FB - zadania, cele i charakterystyka
Zanim przejdziemy do ukazania błędów dotyczących reklamowania się na FB i innych mediach społecznościowych, skupmy się na tym, czym taka reklama w ogóle jest. W założeniu jest to promocyjny nośnik informacji, który musi być:
- naturalny,
- dopasowany do potrzeb użytkownika,
- funkcjonalny i informatywny.
W założeniu reklama na Facebooku jak najbardziej spełnia te założenia. Zasada jest taka, aby wśród przewijających się treści, użytkownik miał też dostęp do różnych rodzajów reklam. Ok, są i tacy użytkownicy, którzy w ogóle nie są zainteresowani tą formą promocji, ale jest to niewielkie grono osób, do których reklama tak łatwo nie dociera. Większość użytkowników (podświadomie lub całkiem świadomie) zwraca uwagę na treści sponsorowane, decydując się wraz z upływem czasu na coraz to głębszą integrację z marką, aż do zakupu jej dóbr włącznie. Jeśli zatem reklama na Facebooku jest tak skuteczna, to dlaczego często nie przynosi ona pożądanych efektów? Otóż winne wszystkiemu są tytułowe błędy, które - bądźmy szczerzy - popełniają nawet najlepsi fachowcy z branży reklamowej. A jakie to błędy? O tym napiszemy poniżej.
Lista błędów, które popełniane są przez reklamodawców na FB
1. Brak znajomości grupy docelowej.
Podstawowym błędem, jaki popełniają osoby odpowiedzialne za reklamowanie się na FB, jest brak wiedzy na temat grupy docelowej. Dlaczego jest to aż tak ważne? Ponieważ na podstawie tej wiedzy konstruuje się formę reklamy i jej treść. Dzięki temu trafia ona do konkretnej grupy odbiorców. Błędy w definiowaniu grupy docelowej mogą nawet doprowadzić do klęski całego projektu. Jeśli reklama ma przynosić konkretne efekty, grupa docelowa musi się z jej treścią utożsamiać.
2. Błędne targetowanie reklam
Na pierwszy rzut oka chodzi o dokładnie to samo, o czym mowa w punkcie 1. W rzeczywistości problem ten jest znacznie głębszy i poważniejszy. Złe targetowanie reklam nie polega wyłącznie na ustawieniu odpowiedniej grupy docelowej. Proces ten ma bowiem charakter całościowy. Przykładem niech będzie lokalizacja. Jeśli działamy w jednym z polskich miast, to na próżno reklamujemy się na terenie całej Polski. A jeśli prowadzimy reklamę warsztatu samochodowego, to naszym klientem docelowym niekoniecznie muszą być osoby zainteresowane kupnem nowych, drogich samochodów.
3. Brak wykorzystania potencjału remarketingu
Dlaczego nie korzystasz z remarketingu? To przestrzeń, która może Ci zapewnić niemałe dochody. Wykorzystuj możliwości, jakie daje Ci nawet niewielka integracja z klientami. Ktoś przeczytał na FB Twój post, polubił go lub udostępnił? Jeśli tak, to koniecznie "pracuj nad nim". Zaproponuj mu swój produkt oraz stwórz docelową kampanię dla takich osób jak on. Bodźcem do jej rozpoczęcia może być też pozyskanie adresu internetowego, na który będziesz wysyłał newslettera. Owszem, remarketing wymusza działanie wielopłaszczyznowe, ale dziś tylko w taki sposób można odnieść sukces na coraz bardziej wymagającym rynku.
4. Miej strategię...
Być może Twojej kampanii brakuje strategii. Jeśli tak, to koniecznie ją stwórz. O czym mowa? Ustal jej cele. Najpierw określ, do kogo ma trafić reklama. Następnie dopracuj ją tak, aby realizowany przez Ciebie projekt był jak najlepiej dopasowany do targetu. Przemyśl również działanie na innych platformach społecznościowych. Nie zapominaj, że dziś aplikacje takie jak Instagram, Facebook oraz Twitter mogą ze sobą współpracować na rzecz Twojej marki. Wykorzystuj coraz to nowsze sposoby dotarcia do klientów, a ci odpłacą się sporymi zamówieniami.
5. Brak kontaktu z klientem
Aby stworzyć efektywną reklamę na Facebooku nie musisz wcale przesiadywać godzin i dni na Messengerze. Kontakt z klientem nie ogranicza się jedynie do komunikatora. Owszem, jest on bardzo ważny, ale stanowi jedynie część przestrzeni, w której można się z Tobą skontaktować. Odpowiadaj na komentarze, wchodź w dyskusje i być może twórz ankiety. Informacje zwrotne to najważniejszy fundament na którym powinieneś opierać swoją sprzedaż i ogólnie ujętą działalność.
6. Brak wyciąganych wniosków z kampanii
Gwarantujemy Ci, że jeśli wykonasz wszystkie powyższe kroki, to... poniesiesz klęskę. Nie spodziewaj się, że Twoje "nowe" reklamy przyniosą Ci od razu milionowe zyski. Nie zapominaj jednak o tym, że z tej porażki będziesz mógł wyciągnąć konkretne wnioski. Zwróć uwagę, że podejmując się tych kroków, Twoja sprzedaż wzrośnie. Być może nie będzie to rewelacyjny wzrost, ale analizując go znajdziesz pewne punkty zaczepienia, które pozwolą Ci iść dalej.
Reasumując, reklama na FB to fantastyczne narzędzie promocji. Od Ciebie zależy, czy wykorzystasz należycie jej potencjał i w ten sposób odniesiesz tak oczekiwany sukces.
Artykuł partnera
Najnowsze Artykuły
- Copywriting
- 7 września 2022
- 0